
Jakiś czas temu na Facebooku Logopasji ogłosiłam, że chcę wznowić cykl #ajtejnatywy. Rozpoczęłam go w październiku 2014 roku. Potem cyklu umarł śmiercią naturalną. Teraz mam na niego nowy plan, moim zdaniem ciekawszy i bardziej praktyczny 🙂 Jeśli jesteś ciekawa! Zapraszam! Czytaj dalej…→ Nie zapomnij, że mam dla Ciebie bezpłatne materiały ...
Czytaj dalej...
Czytaj dalej...

Czy wiedziałaś o tym, że logopeda / terapeuta powinna wiedzieć jak wykonywać ćwiczenia obrotów? Ale w sumie jakie obroty, po co je w ogóle ćwiczyć i z kim…? Dokładnie o tym będzie dziś! Zainteresowanych bardziej i tych nieco mniej, serdecznie zapraszam 🙂 Czytaj dalej…→ Nie zapomnij, że mam dla Ciebie ...
Czytaj dalej...
Czytaj dalej...

Dziś na tapetę biorę ćwiczenia przyimków. Ten post długo czekał w kolejce po mój czas 😉 Chyba już z 2 tygodnie przekładałam stworzenie wpisu, bo… jak to zapewne u wszystkich, także i u mnie, występuje chroniczny brak czasu na wszystko. No ale nic, trzeba żyć dalej i sobie z tym ...
Czytaj dalej...
Czytaj dalej...

Dziś będzie mega szybko! Wpis należy do tych nieplanowanych, niezamierzonych i spontanicznych 🙂 Jest to krótko pisząc post BONUSOWY z darmowym materiałem do pobrania. Karty do Gry – Głoska R! 🙂 Zapraszam! Czytaj dalej…→ Nie zapomnij, że mam dla Ciebie bezpłatne materiały terapeutyczne! Pobierz materiały Właśnie wysłałam materiały na ...
Czytaj dalej...
Czytaj dalej...

Praca z ORM – temat 3. odcinka PRL. Zapraszam na PRL, w którym opisuję jak poradzić sobie w sytuacji, kiedy dziecko nie radzi sobie z zadaniami z zakresu percepcji wzrokowej oraz, kiedy nauka czytania idzie dość opornie. Moim zdaniem, przytoczone tu praktyczne rozwiązanie logopedyczne można zastosować w wielu terapiach logopedycznych ...
Czytaj dalej...
Czytaj dalej...

O pamięci na blogu pisałam bardzo dużo. Ten wątek często przeplatał się w przeróżnych postach. Możesz to sprawdzić, jeśli nie wierzysz mi na słowo 😉 lub jeżeli potrzebujesz ćwiczeń z tego zakresu dla „swoich dzieci” lub jeśli jesteś ciekawa 🙂 Postanowiłam wrócić do tego zagadnienia, ponieważ po ostatnim PRL – ...
Czytaj dalej...
Czytaj dalej...

Linie, szlaczki i wzorki czyli stymulacja ręki! Okna umyte? Choinka ubrana? Pierniczki upieczone? Nie?! To co Ty tu jeszcze robisz? A tak na serio. U mnie przygotowania do Świąt pełną parą, pakowanie prezentów, sprzątanie, pieczenie, gotowanie, itd. W oderwaniu od tego wszystkiego, dla odrobiny relaksu, postanowiłam napisać ekspresowy post! Bo jak ...
Czytaj dalej...
Czytaj dalej...

Zapewne, jeżeli czytasz tego bloga, to wykorzystujesz w swojej pracy z układanki lewopółkulowe. Kiedyś pisałam o moich wariacjach na ich temat. Dziś jednak nie chciałabym zostać na dość podstawowym poziomie ale pokazać Ci kolejny poziom wtajemniczenia, o którym w kontekście układanek lewopółkulowych rzadko się wspomina. Zapraszam! Czytaj dalej…→ Nie zapomnij, ...
Czytaj dalej...
Czytaj dalej...

Tiger – ulubiony sklep logopedy! Dziś będzie post bardzo krótki i bardzo szybki! Tak jak u większości z Was praca wre przed końcówką roku szkolnego. Co prawda u mnie koniec zajęć stacjonarnych dopiero za około 1,5 miesiąca ale już się dzieje! Ok, nie przedłużając, zaczynajmy! Tematem przewodnim wpisu będzie mój ...
Czytaj dalej...
Czytaj dalej...

Tak sobie ostatnio usiadłam przed komputerem, zajrzałam na blog i stwierdziłam, że dawno nie pisałam oraz że sporo minęło od publikacji ostaniej gry! No to dziś będzie post z 3 grami na raz!!! Czyli 3 pomysły na… Dopełniacz! 😉
Pomoce, które Ci pokazuję i udostępniam wykorzystuję do programowania języka, nauki / ...
Czytaj dalej...
Pomoce, które Ci pokazuję i udostępniam wykorzystuję do programowania języka, nauki / ...
Czytaj dalej...

Logopeda w opałach! Logopedyczne zajęcia DIY. Fajnie jest korzystać z gotowych gier, które ktoś opracował, przemyślał, ładnie wydał, itd. Uważam, że jest to bardzo pomocne i wygodne w prowadzeniu terapii, zwłaszcza jeżeli w Twojej biblioteczce są gry, które możesz wykorzystać wiele razy na różne sposoby (czytaj Twojej wybory są przemyślane ...
Czytaj dalej...
Czytaj dalej...

Co słychać na farmie? Pewnie widząc tytuł posta i zdjęcie pomyślałaś sobie, że wybrałam się na farmę i miałam bliskie spotkanie ze zwierzakami. No niestety nie! Takie spotkania mało „mnie kręcą”. Zwierzęta bardzo lubię i szanuję ale nie do przesady 🙂 Co słychać na farmie? To nazwa gry, którą ...
Czytaj dalej...
Czytaj dalej...

Emocje Pomyślałam sobie, że koniec października, początek listopada to dobry czas na pokazanie Ci kolejnej gry. Co prawda nie obchodzę Halloween, bo to nie moja bajka. Nie zmienia to jednak faktu, że już za kilka dni obok domów moich sąsiadów będę widziała powycinane dynie ze świeczkami w środku, poprzebierane ...
Czytaj dalej...
Czytaj dalej...

Kolorowe patyczki 🙂 O syntezie i analizie wzrokowej często piszę, sama dobrze o tym wiesz, jak śledzisz blog. No i… pojawia się problem, bo… dziś znowu o tym będzie, tylko, że inaczej! Ale nuda…! Dziś post o kolorowych patyczkach w ćwiczeniach percepcji wzrokowej. Zapraszam! Czytaj dalej…→ Nie zapomnij, że ...
Czytaj dalej...
Czytaj dalej...

Układanki lewopółkulowe. Ostatnio coraz częściej, „fala” zaczęła się od stycznia 2016 roku, trafiają do mnie dzieci dyslektyczne lub z ryzyka dysleksji. Kiedyś nie miałam tylu starszych dzieci, u których widać problemy m.in. z czytaniem ze zrozumieniem i pisaniem, zarówno w języku angielskim jak i polskim. Istnieje cały wachlarz ciekawych ćwiczeń, które ...
Czytaj dalej...
Czytaj dalej...

Szczotka do wc na zajęciach logopedycznych! Długo mnie tutaj nie było. Data ostatniego wpisu to 22 czerwca 2016 roku. Hmmm… to rzeczywiście długo. Jednak było mi to bardzo potrzebne 🙂 Każdy czasem tak ma, chce oderwać się rutyny. Ty też? Wiem też, że w tym roku szkolnym posty nie będą ...
Czytaj dalej...
Czytaj dalej...

Wiele razy, w różnych postach pisałam o sekwencjach. O ich naśladowaniu, kontynuowaniu i uzupełnianiu. Z racji tego, że na zajęciach z dzieciakami często wykorzystuję sekwencje, muszę mieć sporo pomysłów, jak robić to samo ale jednak inaczej. Stąd właśnie wziął się dzisiejszy wpis. Podzielę się z Tobą sposobami na ćwiczenia sekwencji. Zapraszam! ...
Czytaj dalej...
Czytaj dalej...

Czy Tobie też marzy się wiosna? Taka z ciepłym wiatrem, kwitnącymi drzewami i śpiewającymi ptakami? Ja mam już trochę dość tej, w moim przypadku, jesienio – zimy! Stąd też będzie dziś o grze W ulu! Wiosną pszczoły biorą się do roboty, a dzieciaki razem z nimi mogą ćwiczyć syntezę ...
Czytaj dalej...
Czytaj dalej...

Czas na gumkowe zabawy! Jakiś czas temu po Internecie krążył pewien pomysł na wykorzystanie gumek do włosów do zabaw z dzieckiem. Wielu logoblogerów pisało o nim w swoich postach lub na facebook’u. Nie mogłam oprzeć się pokusie i nie zrobić sobie takiej pomocy samodzielnie. Jednak jak to u mnie ...
Czytaj dalej...
Czytaj dalej...

Analiza i synteza wzrokowa. Pamiętasz post o stymulacji zmysłu wzroku? A post o kolorowych kostkach? To dziś będzie coś w rodzaju miksu tych dwóch postów 🙂 Tzn. będzie o grze opracowanej przeze mnie, którą sama, bez problemu możesz wykonać w domu i, jak wskazuje na to tytuł, gra ma ...
Czytaj dalej...
Czytaj dalej...

Książeczka manipulacyjna. Na książeczki manipulacyjne od kilku miesięcy jest istny szał. Wszyscy je wymyślają, szyją lub robią. Ja maszyny w domu nie mam, więc poradzić sobie musiałam bez niej. Zajęło mi to, co prawda 2 wieczory ale uważam, że dzieciaki będą zachwycone! 🙂 W dzisiejszym poście pokażę Ci swoją ...
Czytaj dalej...
Czytaj dalej...

Ptaszki Logopasji Jestem taka podekscytowana tym postem, że sama się sobie dziwię. Strasznie lubię robić takie rzeczy a jeszcze bardziej się nimi dzielić i wiedzieć, że prócz mnie ktoś będzie z tego korzystać. Nie przedłużając… W poście jest dla Ciebie:
- duża niespodzianka do pobrania,
- konkurs z nagrodami 🙂 ...
Czytaj dalej...

Starszak na zajęciach logopedycznych. W sieci, na różnych blogach i stronach internetowych, można znaleźć dużo materiałów i pomysłów do wykorzystania na zajęciach z dziećmi w wieku od 3 do 6 lat. Sama też często ze swoimi pomysłami celuję w tę grupę wiekową, ponieważ takich dzieciaków mam na terapii najwięcej ...
Czytaj dalej...
Czytaj dalej...

Pierwsza gra Logopasji. No to właśnie teraz jedno z nich spełniłam 🙂 W poście, który traktował o podsumowaniu roku 2014 napisałam, że rozpoczęłam współpracę z Agatą – grafikiem z Gdańska. Wspominałam też, że z naszych dotychczasowych działań powstała bardzo rozbudowana pomoc przydatna w prowadzeniu terapii logopedycznej dzieci jak i dorosłych. Etap testów i wszelakich poprawek ...
Czytaj dalej...
Czytaj dalej...

Kolorowe kostki. Dziś będzie post „na leniucha”. A wiecie dlaczego? Bo od jakiegoś roku nie pamiętam, kiedy miałam dwudniowy weekend 🙂 A ostatnio taki właśnie się przytrafił. W Anglii czerwona kartka w kalendarzu to tzw. bank holiday. Owe angielskie czerwone kartki są ruchome i wypadają zawsze przed lub po normalnym ...
Czytaj dalej...
Czytaj dalej...

Pomoce z internetu. Od kiedy pracuję poza Polską trudniej jest mi kupować polskie pomoce, mam tu na myśli gotowe gry, materiały do terapii, itd. Niby wszystko można zamówić przez Internet ale: po pierwsze – to nie to samo co przejrzeć grę, książkę „na żywo” przed jej zakupem a
po drugie ...
Czytaj dalej...
po drugie ...
Czytaj dalej...

Ćwiczenia naśladowania. Dzięki temu, że człowiek ma zdolność uczenia się poprzez naśladowanie szybko się rozwija i nabywa nowych umiejętności. Dzieje się to za sprawą neuronów lustrzanych, które aktywują się w naszej korze mózgowej podczas wykonywania jakiejś czynności oraz w momencie, kiedy obserwuje się ją u innych osób. Na podstawie ...
Czytaj dalej...
Czytaj dalej...

Zmysły. Ciało ludzkie to bardzo skomplikowana machina, która każdego dnia pracuje na pełnych obrotach. Kiedy śpisz, jesz, myjesz się, słuchasz muzyki, Twój mózg zawiaduje wieloma funkcjami, dzięki którym odbierasz wiele bodźców płynących ze środowiska zewnętrznego. Człowiek ma możliwość doświadczania świata przez pięć zmysłów. Poprzez zmysł wzroku, węchu, słuchu, dotyku i smaku ...
Czytaj dalej...
Czytaj dalej...

Ćwiczenia rozumienia. Dwa tygodnie temu pisałam o ćwiczeniach rozumienia. Zgodnie z obietnicą wracam do tego tematu, żeby przejść do omówienia trudniejszych zadań. Chcę jeszcze raz zaznaczyć, że… BEZ ROZUMIENIA NIE MA MÓWIENIA! Sądzę, że dłuższy wstęp jest zbędny 🙂 Po prostu zapraszam do lektury! Czytaj dalej…→ Nie zapomnij, że ...
Czytaj dalej...
Czytaj dalej...

MiMowa i Logopasja. Jestem bardzo zadowolona z tego co wyszło z mojej współpracy z Mimową, która rozpoczęła się niecałe dwa miesiące temu. Dziś chciałabym podzielić się z Tobą tym, co razem udało nam się osiągnąć. Opiszę w tym miejscu jakie mam pomysły na wykorzystanie opracowanych przez Anię (na podstawie mojej wizji), ...
Czytaj dalej...
Czytaj dalej...

Ćwiczenia rozumienia Kiedy zaczęłam pisać o rozumieniu byłam w trakcie przygotowywania się do szkolenia. Fakt faktem szkolenie już się odbyło a tekst nadal, do dziś, był zapisany w folderze roboczym. Ciągle go redagowałam, zmieniałam i dopracowywałam. Treść wpisu jest bardzo teoretyczne, ale znajdziesz w nim także konkretne praktyki dotyczące rozwoju rozumienia. Teoria bez ...
Czytaj dalej...
Czytaj dalej...

Ostatnio pisałam o kategoryzacji według koloru. Dziś chcę opisać pomysły na ćwiczenia kategoryzacji według wielkości i kształtu. Część z nich jest prosta. Przeznaczona jest dla dzieci, którym takie kategoryzacje sprawiają trudność lub takich, których rodzice, opiekunowie chcą bawić się w użyteczne zabawy 🙂 Kolejność pojawiania się wpisów na blogu nie ...
Czytaj dalej...
Czytaj dalej...

Kategoryzacja sama w sobie jest bardzo ważną umiejętnością u dzieci. A kategoryzacja według koloru, o której dziś piszę, powinna być opanowana już przez dziecko 2-letnie. Postaram się dziś wyjść trochę z najprostszego schematu segregacji klocków, kulek, itp. na kolory do dwóch lub trzech pojemników. Chcę pokazać Ci jak w ...
Czytaj dalej...
Czytaj dalej...

Logopeda za 5 złotych. Logopeda pracuje z osobami w różnym wieku i z różnymi problemami. Musi dobierać ćwiczenia i ich poziom do konkretnego przypadku. Jeżeli chcę się przyłożyć do pracy to muszę mieć w zapasie wiele . Niektóre z nich są drogie ale wiele z nich można zastąpić czymś tańszym ...
Czytaj dalej...
Czytaj dalej...

Dzisiaj będzie trochę o kategoryzacji, wykluczaniu, ćwiczeniach rozumienia oraz ogólnie pojętego pobudzania myślenia 🙂 Ćwiczenia przydadzą się do pracy z dziećmi z ORM, z autyzmem, z zaburzeniem mowy o typie afazji. Oczywiście dla dzieci w normie też, jako konstruktywna zabawa. Na końcu tekstu znajdują się ćwiczenia głównie dla starszych dzieci, ...
Czytaj dalej...
Czytaj dalej...