3 pomysły na… Dopełniacz!

Facebookgoogle_pluspinterest

Tak sobie ostatnio usiadłam przed komputerem, zajrzałam na blog i stwierdziłam, że dawno nie pisałam oraz że sporo minęło od publikacji ostaniej gry! No to dziś będzie post z 3 grami na raz!!!
Pomoce, które Ci pokazuję i udostępniam wykorzystuję do programowania języka, nauki / utrwalania fleksji języka polskiego oraz terapii wad wymowy. Jak widzisz mają wszechstronne zastosowanie. I takie pomoce lubię najbardziej – wielofunkcyjne!

Zapraszam!

Zanim przejdę do konkretnych pomysłów dodam tylko, że bardzo lubię, kiedy proponowane dziecku zadania wymagają od dziecka nie tylko powtarzania / mówienie ale także “zmuszają” do aktywacji innych umiejętności.

Ps. Na blogu masz też pomysły na naukę m. in. dopełniacza oraz naukę fleksji dla starszaków. Odsyłam także tam!

Pomysł na dopełniacz 1 – Czego brakuje? Czego nie ma?

To zestaw plansz przedstawiających:

  • pokój dziecka,
  • salon,
  • kuchnię,
  • łazienkę
  • i podwórko.

W każdym zestawie znajduje się 6 obrazków (czyli łącznie jest ich 30). Jeden z nich jest obrazkiem wyjściowym, do którego dziecko przyrównuje 5 pozostałych ilustracji. Jego zadaniem jest prawidłowo odpowiedzieć na pytanie: Czego brakuje? lub Czego nie ma? Gdy dziecko udzieli krótkiej odpowiedzi, proszone jest o zbudowanie samodzielnie zdania.

Dostępne są dwie opcje – łatwa i trudna. Ta trudna jest naprawdę bardzo trudna! 🙂 Pokój dziecięcy jest w dwóch wersjach jest praktycznie taki sam!
Ps. Zawsze brakuje tylko jednego przedmiotu.


Pomysł na dopełniacz 2 – Boi się

Ta pomoc łączy w sobie budowania zdań w dopełniaczu, odczytywanie emocji oraz myślenie logiczne. W zestawie znajduje się 8 obrazków, na których przedstawione są scenki grozy! 🙂 Niektóre są logiczne, inne nie. Zadaniem dziecka jest na ich podstawie sklecić zdanie oraz ocenić prawdziwość sytuacji.

Pomysł na dopełniacz 3 – Czego potrzebuje?

W tym zadaniu dziecko pomaga osobie z obrazka, która znajduje się w konkretnej sytuacji (jest ich 9), ocenić czego potrzebuje, by mogła gdzieś pójść lub coś zrobić. Dziecko najpierw udziela krótkiej odpowiedzi (jednym słowem), a następnie jest zachęcane do tworzenia zdania. Tę pomoc możesz zobaczyć w innym poście, pisałam o nim 🙂

Jeżeli pomysły przypadną Wam do gustu za jakiś czas pojawią się kolejne a jak pamiętacie mam ich sporo! 🙂

I co najważniejsze, wszystkie sprawdzone 🙂
Tymczasem jeżeli ktoś ma ochotę  zapraszam do sklepu.


Spodobał Ci się dzisiejszy wpis?

Jeżeli tak, to świetnie! DOŁĄCZ do pozostałych a otrzymasz mojego e-booka Diagnoza logopedyczna w pigułce oraz innych BEZPŁATNYCH materiałów. Czasem powiadomię Cię też o moich najnowszych artykułach. Doceniam to, że tu jesteś. A teraz...

Wpisz imię

Podaj e-mail

 

 

 

 

Coś podobnego!

Facebookgoogle_pluspinterest
Posted in Blog, Ćwiczenia językowe, Ćwiczenia myślenia, Synteza i analiza wzrokowa and tagged , , .

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *