Niedokształcenie mowy o typie afazji – 1. odcinek PRL. Zapraszam na PRL, w którym opisuję jak poradzić sobie w sytuacji, kiedy dziecko ma problem z budowaniem zdań i wypowiedzi. Przypadek jest omówiony na podstawie dziecka z niedokształceniem mowy o typie afazji, jednak moim zdaniem, przytoczone tu praktyczne rozwiązanie logopedyczne można zastosować także przy innym zaburzeniu.
Czytaj dalej...Burdel u logopedy
Burdel u logopedy 😉 – opowiem krótko o tym, gdzie byłam i co robiłam, kiedy mnie nie było! Zapraszam!
Czytaj dalej...Linie, szlaczki i wzorki czyli stymulacja ręki!
Linie, szlaczki i wzorki czyli stymulacja ręki! Okna umyte? Choinka ubrana? Pierniczki upieczone? Nie?! To co Ty tu jeszcze robisz? A tak na serio. U mnie przygotowania do Świąt pełną parą, pakowanie prezentów, sprzątanie, pieczenie, gotowanie, itd. W oderwaniu od tego wszystkiego, dla odrobiny relaksu, postanowiłam napisać ekspresowy post! Bo jak nie teraz to dopiero po 15.01.2019? Dlaczego? Bo po Świętach lecę wygrzać tyłek tam, gdzie teraz jest 6 godzin różnicy do obecnego czasu na zegarku! O! W dzisiejszym poście szybki sposób na bardzo prostą grę, która uczy liczyć, dodawać i stymuluje motorykę małą 🙂 Mam nadzieję, że takie szybkie rozwiązanie się przyda! Zapraszam!
Czytaj dalej...Jasne granice, jasne zasady.
Jasne granice, jasne zasady ułatwiają nie tylko życie, ale i terapię 😉 Nasze życie opiera się na wielu, wszechobecnych zasadach. W życiu rodzinnym, pracy, grupie rówieśniczej, klasie, na drodze, w kraju. Również poza granicami wszędzie obowiązują nas mniej lub bardziej restrykcyjne zasady, przepisy prawa. Zajęcia logopedyczne też nie są odstępstwem o pewnych zasad. Na nich także obowiązują (przynajmniej u mnie ;)) jasne zasady i granice. Zapraszam!
Czytaj dalej...Modyfikacja zadań w domu i nie tylko!
Temat dzisiejszego wpisu – modyfikacja zadań w domu i nie tylko! W zeszłym tygodniu miałam zajęcia z L. przez Skype.Jego mama zadała mi w rozmowie końcowej takie pytanie: Ok, Pani Kamilo. Wszystko ok, wszystko rozumiem. Tu sobie robicie zadania, Młody w nie chętnie wchodzi, jest zabawa, jest wesoło ale (zadanie po „ale” jest zawsze tym prawdziwszym ;)) w domu potem powtórzy je raz i już się nimi nudzi. W konsekwencji się zniechęca i nie chce ze mną ćwiczyć. Ja na to: Jasne, że się nudzi! Kto by się nie znudził. Ale jest na to sposób. Ich sprytna modyfikacja! Z racji tego, że to dość częste pytania postanowiłam w końcu spisać wszystkie, w sumie nie wszystkie, część moich ideii na modyfikacje, żeby zaoszczędzić sobie gadania 🙂 Chcesz wiedzieć co odpowiedziałam mamie L. i jakie rozwiązania jej podałam?!O tym w dzisiejszym poście! Zapraszam!
Czytaj dalej...Taśma malarska w rękach logopedy!
Co prawda do rozpoczęcia roku szkolnego jeszcze trochę. Być może jesteś na wakacjach, wyjeździe, itp. Po prostu się wakacjujesz 😉 Ja dopiero przed krótką przerwą w pracy, także wszystko przede mną. Teraz praca! Temat dzisiejszego wpisu: Taśma malarska w rękach logopedy. Mam dla Ciebie dziś bardzo szybki i prosty sposób na uatrakcyjnienie zajęć z użyciem, wspomnianej już w tytule posta, taśmy malarskiej 🙂 Będzie tanio, prosto, szybko i ciekawie dla dzieciaków! Zapraszam
Czytaj dalej...Kodowanie i czytanie!
Temat dzisiejszego wpisu to kodowanie i czytanie! Poniekąd powrót do krainy dzieciństwa, bo kto z Was nie lubił zaszyfrowanych wiadomości? Ja uwielbiałam! Dlatego dziś przygotowałam dla Ciebie coś nowego 😉 Jakiś czas temu pisałam o pomocach z Tiger’a. Wspomniałam tam również o tym, że kiedyś wrócę do tematu i opiszę moją pomoc, która powstała w oparciu o rzeczy z Tiger’a. No to dziś właśnie jest ten moment. Zapraszam!
Czytaj dalej...Układanki lewopółkulowe, i co mają do nich gąbki do zmywania?
Zapewne, jeżeli czytasz tego bloga, to wykorzystujesz w swojej pracy z układanki lewopółkulowe. Kiedyś pisałam o moich wariacjach na ich temat. Dziś jednak nie chciałabym zostać na dość podstawowym poziomie ale pokazać Ci kolejny poziom wtajemniczenia, o którym w kontekście układanek lewopółkulowych rzadko się wspomina. Zapraszam!
Czytaj dalej...Wspieranie rozwoju mowy dziecka.
Tekst jest skierowany głównie do rodziców dzieci, mieszkających zarówno w Polsce jak i poza jej granicami. Niemniej jednak uważam, że przyda się on logopedom, dla których wspieranie rozwoju mowy dziecka to „chleb powszedni”. Rady, które się tutaj pojawiają mają charakter bardzo ogólny i nie są lekarstwem na całe zło. Kiedy widzisz i czujesz, że z rozwojem mowy Twojego dziecka „jest coś nie tak” warto się do nich stosować ale przede wszystkim należy skonsultować dziecko ze specjalistą, który powie, jakie konkretne sfery, i w jaki sposób, trzeba stymulować, by pomóc dziecku. Rodzice, którzy się do mnie zgłaszają, bardzo często słyszą te wskazówki i wprowadzają je w życie. Są to elementy, które bardzo mocno wspierają proces terapii. Omówione dziś rady częściowo nadadzą się idealnie także dla dziecka bez trudności z rozwojem mowy. Stworzyłam też bardzo wiele darmowych materiałów, które mogą być dla Ciebie pomocne, zerknij jeżeli potrzebujesz: rozwój mowy dziecka, test, ebook – Diagnoza logopedyczna w pigułce, ebook – O rozwoju dziecka z jajem, podcast. Tymczasem zapraszam do dalszej części posta!
Czytaj dalej...Tiger – ulubiony sklep logopedy!
Tiger – ulubiony sklep logopedy! Dziś będzie post bardzo krótki i bardzo szybki! Tak jak u większości z Was praca wre przed końcówką roku szkolnego. Co prawda u mnie koniec zajęć stacjonarnych dopiero za około 1,5 miesiąca ale już się dzieje! Ok, nie przedłużając, zaczynajmy! Tematem przewodnim wpisu będzie mój ostatnio (od jakichś 2 lat, może dłużej ;)) bardzo lubiany sklep z, jak to określa mój Mąż, estetycznie i nowocześnie wykonanymi pierdołami 🙂 No i się z nim zgadzam w 100% 🙂 Tyle, że ja w tych pierdołach odnajduję wiele ciekawych pomysłów, które można śmiało wkomponować w terapię. A cena… jak dla mnie idealna. Powiedziałabym, że wielu gier / zeszytów/ gadżetów zbyt niska, patrząc na ich wykonanie, trwałość i wielofunkcyjność. A nie zapominaj proszę, że mam bardzo duże porównanie do wielu gier na rynku polskim, angielskim i chińskim 😉 Zapraszam!
Czytaj dalej...