Ajtejnatywy #14 – Nos w nos. Gra edukacyjna + BONUS

Podziel się wpisem z innymi!

ajtejnatywy-14-nos-w-nos

Masz tę grę u siebie? A może sądzisz, że jest nudna? Może grałaś w nią już z dzieckiem i nie wywołała ona większej ekscytacji? A może Twoim zdaniem jej wartość edukacyjna jest mała? Jeżeli odpowiedź, na któreś z wcześniejszych pytań, brzmiała TAK! Zachęcam Cię do lektury posta lub/ i odsłuchania webinaru? Znajdziesz w nim sposoby na alternatywne wykorzystanie materiałów zawartych w grze pt. Nos w nos oraz mój darmowy bonus 🙂

Nos w nos. Gra edukacyjna

Co zawiera gra?

  • Duża plansza.
  • 24 kartoniki z obrazkami do konkretnych zapachów.
  • 6 zapachów zamkniętych w białych pudełeczkach (zapach mięty, róży, jabłek, dymu, trawy, mydła).
  • Instrukcja na odwrocie dużej planszy.

Jak grać w grę?

Jest to przede wszystkim bazowanie na odkrywaniu zapachów i wyszukiwaniu obrazków lub elementów na planszy, które tak pachną. Każdy zapach ma swoich 4 przedstawicieli. Poniżej przykład zapachu miętowego:

Nos w nos – Moje pomysły

Działania z planszą

Plansza, mimo że niepozorna, bo niestety została potraktowana po macoszemu i wydrukowana na bardzo miękkiej kartce, daje mega dużo możliwości do ćwiczenia!

Ćwiczenia mowy spontanicznej
  • Opowiedz mi, co się dzieje w kuchni, łazience, na kocu pod drzewem, itd.
  • Jak myślisz, co może powiedzieć pan, który grilluje kiełbaski, pani z ciastem, krowa, itd.?
  • Co / o czym Twoim zdaniem myśli pan z różą, pani z perfumami, ogrodnik, itd.?
  • Spróbuj wymyślić dialog osób przy ognisku, chłopców na boisku, itd.
  • Opowiedz mi historię lampy, wanny, pralki, drzewa, itd.
  • Gdzie chciałbyś / – abyś się znaleźć na tym obrazku i dlaczego?
Ćwiczenia percepcji wzrokowej
  • Pokaż mi 3 elementy, które są w kolorze różowym, niebieskim, żółtym, itd.
  • Wskaż mi 3 elementy, które mogą pachnieć, być gorące, być lodowate.
  • Pokaż mi 2 chmury, 3 jabłka i mydło (+ ćwiczenia pamięci sekwencyjnej słuchowej).

Działania z kartonikami

Opowiedz mi jak się robi:
Pytania do obrazków

Przykładowe pytania:

  • Dlaczego herbata jest gorąca?
  • W wannie są bąbelki, dlaczego?
  • Dlaczego jabłka są w koszyku?
Dopasuj obrazki do ich ramek

Podsumowanie

Tak jak widzisz gra daje te i o wiele więcej możliwości. Mam nadzieję, że post Cię zainspirował.

Klikaj w newsletter. Po zapisaniu się dostaniesz omówione i pokazane na webinarze darmowe materiały oraz inne materiały 🙂 Miłego korzystania!

… i nie zapomnij zajrzeć na mój profil na Facebooku www.facebook.com/logopasja i na Instagram www.instagram.com/logopasja !

A jeśli pomysł Ci się spodobał i chcesz zobaczyć, jak wykorzystywać inne gry -> kliknij TU

Podziel się wpisem z innymi!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *